1/9

Lördag

Varit förskyld sen i Tisdag, då träffade jag även Erik och sen dess har han varit riktigt förskyld, feber, ont i halsen och hela köret.
(lite osäker på om det va i tisdags som jag smittade honom men aja)
Jag fick bara lite ont i halsen och började hosta för 2 dagar sen men nu känner jag mig i stort sett frisk.
 
Jättesugen på att träna men man latar tills sig ordentligt när man inte tränat på ett tag.
 
Mer tips!
Mina bästa tips för att klara sig från förskylningen.

- Träna. Innan förskylningen såklart. Det förbättrar immunförsvaret och kroppens förmåga att reparera och återhämta sig själv.
 
- Klä dig varmt. Ja, mormor har rätt!
Man blir inte förskyld av att bara frysa, det krävs en bakterie eller ett virus men på något vis så bryter den ut lättare om man blir kall, antar jag.
 
- Vila. Känner du att du börjar få lite ont i halsen eller blir täppt i näsan så ska du vila så mycket som möjligt= träna inte!
 
- Äta massor. Kroppen behöver näring och energi för att bekämpa förskylningen/sjukdommen
Honung är bra för en ond hals men tänk på att om man värmer honung för mycket ( tex i te/varmt vatten) så dör de bra ämnena.
 



 
Finns det något som kallas höst-deppresion så har jag nog fått det. Känner mig tom och tänker för mycket. Det va nästan en månad sen som Erik och jag fick en hel dag tillsammans en hel helg kan jag bara drömma om. Har inte hört från ätströningsenheten än, tyvärr så är det inte allt för ovanligt att kommunen eller va det nu är, glömmer bort en, glömmer och skicka remisser... Känner mig handlingsförlamad, extremt svårt att göra saker. vill skaffa praktikplats!
 
Hoppas alla andra har det bra och njuter av av de fina höstdagar som kommer <3
gör ni det så ska jag försöka så gott jag kan att komma tillbaka
.
 

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Tråkigt med förkylning :/ Och att ni inte hinner träffas så mycket men försök o ta tillvara dom timmar ni får :) Och i framtiden så kommer ni få massa tid tillsammans! :) Gå ut o skaffa en praktikplats! :D En asabra praktikplats! :D Vill du fortfarande plugga till lärare? :)

Svar: första gången jag provar den här "svar-saken" på bloggen!Jag vill helst inte bli lärare, det är kul att jobba med barn men inte varje dag hela dagen. Men nu har jag sökt praktik på några ställen så jag hoppas få något där^^
Cecilia

2012-09-03 @ 11:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0