The day after tomorrow

WHAAAT!? did i just use a filmtitle as a "rubrik"?
yepp i did.
swenglish

Jag va ju på ätströningsenheten i går på möte 1 av 3.
Jag är inte imponerad av deras kunskap om näringsämnen.
Hon hävdade att man inte kan överleva på lågkolhydratkost. Hur förklarar hon då att det finns både doktorer, läkare, vetenskapsmän och vanliga civila som ätit lchf-kost i flera år. Går de mot en långsam död kanske? Nej, jag skulle inte tro det.

Men jag vill klara av att äta en potatis utan att få ångest och jag förstår deras metod och synsätt på det här med att jag äter lchf. Jag kommer inte bli firskförklara förän jag kan äta normalt. Det är helt rätt i min mening , men om jag väljer att äta lchf för att jag mår bra av det inte för att jag har ett erorm kontrollbehov av mat så räknas det som frisk enligt mig.
Vänder man på det så låter det såhär.
En frisk person som väljer att äta lchf räknas inte som ätstörd. Då är det mer ett val av livsstil.

Jag vill utmana alla som är motståndare till lchf att testa att äta den kosten själv i ca3 månader.

Nu blev det väldigt mkt om lchf, det va inte meingen.  egentligen spelar det ingen roll vad jag skriver för de som läser det här kommer nog tänka att det är sjukdommen som talar.

Jag tror att det här kommer bli bra ändå.
Någon dag ska jag kunna äta min potatis utan att känna det minsta ångest eller oro.
Någon dag ska jag uppleva glädje över livet och tacksamhet att jag är jag.

Kommentarer
Postat av: annasass

Swenglish<3

Jag förstår dem, men jag förstår även dig.

Det enda jag kan lägga till är att man måste äta en mängd antal kcal och det kanske är mer problematiskt med lchf om den har lägre kcal? Jag vet inte, men om du säger att du går upp sakta av lchf men endå går upp av den så tycker jag deffinitivt att du ska fortsätta med det!

Och du borde vara skit glad att du är du för du ÄR underbar! Jag är väldigt glad att du är du Cecilia Göransson, för annars kanske inte vi hade varit vänner och det skulle vara en stor sorg i mitt bröst. <3

Love you!

2012-05-19 @ 22:27:44
URL: http://annasass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0