kokos- och nötkakor



Recept

25-50 g smör
3 st ägg
1 msk fiberhusk
1 dl kokos flingor (mixas till små mjöl/gryn)
1 dl sötmandlar (mixas till små mjöl/gryn)
4 st suketter
smaksättning tex kako, kaffe, pepparkakskryddor


Smällt smör och ha i smaksättning, låt svalna. Blanda mandelmjölet och kokosmjölet med fiberhusk och rör ner äggen och smöret. Spritsa eller klicka ut på plåt (smeten flyter inte ut dessutom sväller den lite, bra att ha i åtanke). Sätt in i mitten av ugnen på 200grader i 10 min.

Mina blev ganska tjocka så jag gjorde en philadelphiafrosting och bredde på som en slags biskvi annars hade jag tänkt lägga ihop 2st och ha frostingen mellan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0