11/6 Måndag


Dagens uppgifter!
Redan avklarat är frukost och crunches (sit ups, i mitt fall).
Blir inga squats (benböj) eftersom jag kör spinning och det är skönt att slippa utmana knät^^

Har träningsverk i triceps och magen!
På Lördagar har de inga pass på friskis och svettis så jag kommer ha det som min vilodag. Att träna hårt både kondition och styrka varje dag och samtidigt ha problem med maten är ingen bra kombination. Men jag kör inte hårt iaf inte med styrka, det blir som mest 15min om dagen och som minst ingenting och konditon (oftast spinning) så kör jag så hårt som jag känner att jag orkar och har lust med, har jag en bra dag så rinner det svett om hela kroppen och har jag en dålig dag så kör jag klart passet och efteråt är jag gladare än innan men knappt i behov av en dusch.

Jag har en "ofrisk" inställning till träning också tyvärr. Men den har 2 sidor. Den dåliga sidan är att jag känner att jag MÅSTE träna annars mår jag dåligt och får ångest lätt. När jag tränar får jag en mer avslappnad syn på mat och att äta. I och med att jag vet det här så peppar det mig att dag efter dag gå iväg och köra ett pass, det är så klart bra men går lätt överstyr. Den bra sidan är att jag mår så himla bra av att träna och det är inte bara för stunden utan det är en långvarig må-bra-känsla, jag får en lättare och ljusare syn på livet. Jag mår bättre med min kropp trotts att jag gått upp 6kg!

Det är en konstig och svår balans mellan träning, mat och ätstörning. Jag vet inte vad som är normalt och jag vet inte vad som är för mycket. Men rådet jag fick från ätstörningsenheten, att följa över sommaren, va att göra saker som jag mår bra av, inte tänka så mkt på att jag ska va försiktig med träning för att inte gå ner mer i vikt och inte tänka på vad jag ätar för att inte gå upp i vikt. Mår jag bra av att träna, mkt, lite eller för mkt så ska jag göra det. Känner jag att jag vill äta en glass så ska jag göra det men känner jag för att byta ut en glass mot en frukt så ska jag göra det också. Bara jag mår bra! Sen tar vi itu med maten mot hösten när behandlingen börjar.

Kommentarer
Postat av: annasass

Det låter ju helt underbart! 6 kg! Gud vad duktig du är Cecilia! Jag är stolt över dig! :3

<3

2012-06-11 @ 12:25:38
URL: http://annasass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0