is-ärtor från himlen i blåbärsskogen

Fick världens lust att plocka blåbär tidigare i dag så jag cyklade upp till mom, tog på mig stövlar, myggmedel och regnjacka. Hann vara ute i 30min när det plötsligt kom världens störtskur! SOM SEDAN GICK ÖVER I VÄRLDENS HAGELSKUR! Haglet va stora som ärtor eller till och med ännu större! Jag sprang in till mormor och morfar tills skuren va över sen gick jag ut igen, som den blåbärsfantast jag är.
Jag ville göra blåbärspaj men sen kände jag att det skulle vara gott med blåbär på mannagrynsgröten i morgon, sen tänkte jag att det skulle vara gott med blåbärssylt eller blåbärsmarmelad på pannkakor eller rostat bröd men sen kom jag på att det skulle vara kul att testa blåbärs- och vitchokladmuffins. Jag kunde inte bestämma vilket jag skulle göra så... Jag plockade tillräckligt många blåbär för att göra ALLT! Lite mer än 1Liter. Mormor bytta några blåbär mot några jordgubbar så det kommer resultera i blåbärs-,jordgubbs- och vitchokladmuffins och jag tänkte göra dom till när Erik och jag åker till gbg!
 
Jag är fortfarande som Doris utan Marvin...
 
Nu är Erik verkligen verkligen min drömkille, han är i min dröm!
Erik ( den finaste jag vet) är på Rhodos ( soligt, varmt) han är där med vänner och festar på nätterna och solar och badar på dagarna...
Jag är i Sverige ( kallt, regnigt, grått) jag har vänner men de jobbar medans jag är arbetslös. Man kan bara gå ut onsdag, fredag och lördag men ingen kan gå ut för att de jobbar...
 
Mitt drömliv sker i ett annat land medans jag är här  och lever min mardröm.
 
 

och här är en bild på blåbären och jordgubbarna.
 

Kommentarer
Postat av: annasass

<3
Förstår att det är jobbigt, jag tror inte heller jag har något tröstande att säga.
Försöker hålla mig ifrån självdestruktivitet och försöker få mig själv att vara glad.
Det funkar inte.
Jag älskar dig i alla fall, och kom till Norrköping så går vi ut och festar! <3

2012-07-12 @ 20:42:02
URL: http://annasass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0