17/7

Tycker att arbetsförmedlingen/work4u kan lägga pengar på att väder-anpassa schemat istället för att ha dygnet runt öppet i telefon-saken...
Det blev väldigt fint och varmt igår på eftermiddagen så jag solade några timmar på balkongen. Dagens väder verkar inte bli sämmre! Lite mer moln men varmare än igår.
Har ingen lust att sitta framför en dator i ett otorligt fult rum med underliga människor och ägna 90% av tiden till fb, aftonbladet och bloggar och 10%till det vi egentligen ska göra... Söka jobb. Skulle vara skitbra om ens handledare eller kontakt person på af kunde lägga lite tid på att kolla runt med företag och tjata och tjata på att vi ska få jobb, extra jobb, sommarjobb eller bara en praktik. Det skulle verkligen hjälpa oss på traven. Även om det inte skulle bli något långvarigt så är den ändå ett stg in i arbetslivet och en chans att visa vad vi går för, ge ett bra intryck och få bra referenser.
 
För ska jag vara ärlig så upplever inte jag att någon vill ge mig en chans. Allt handlar om pengar, ingen vill slösa tid och pengar på någon som mig, jag är ung, oerfaren och har inte rätt utbildning. Arbetsgivaren skulle garanterat lyssna mer på någon från arbetsförmedlingen ( någon som är vuxen=mogen, ansvarstagande, ärlig) än på mig.
Nog om det här!
 
På Fredag har jag bokat tid för en gyminstruktion på friskis och svettis! Det ska bli ändring på mina spaghettiarmar. Jag vill ha starkare rygg och mage!
Jag ska gå upp i vikt också... jag är i nulägen normalviktig även om jag ligger väldigt nära gränsen till underviktig. Jag tänker inte börja väga mig, det får ätstörningsenheten ta hand om. Men om jag vet att jag har en hälsosam vikt och jag vet att det är muskler som väger och inte fett så kommer jag hantera det mycket mycket bättre än om jag upplever min kropp som "sladdrig". Nu kommer jag få ett bra alternativ till spinningen också, Spinning gör underverk för ben och rumpa! men man blir stel i överkroppen och armarna får inte jobba mkt alls.
 
Överlevnadsutrustning till af: 0,5liter kaffe.
Medans jag skrev så rullade molnen in... Let´s hope there will be no rain.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller fullständigt med! Af vill bara att man ska söka själv och jag fick inte något av de jobb jag sökte själv! Man är ju där för att få hjälp med det men det ingår väl inte i deras jobb!
Fitt högerregering som säkert ligger bakom det...

2012-07-18 @ 12:50:55
URL: http://annasass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0