Orkar inte

Alltså! förskolelärare och liknande yrken borde få 1miljon i lön. Fattar inte hur de står ut med allt bråk och skrik hela dagarna. Negativ och deffensiv attityd 8h om dagen. Jag orkar iaf inte. Det är inte så jag vill ha mitt liv. Vist svåra och dåliga dagar går an men jag vill inte ha det som vardag...

Jag är så jävla vilsen. Det är snart dags att söka in till komvux så att jag kan plugga Eng B så att jag kan söka in till lärarutbildningen men det är ju ingen ide att lägg ut pengar på komvux och utbildning om jag inte ens vill jobba som förskolelärare.
och det är så många som inte tycker att jag ska plugga till florist för att de inte finns så mkt jobb inom det...

Det är inte kul att ha en klump i magen 7dagar i veckan...

På vårdcentralen gick det bra. En remiss är skickad och jag fick ta blodprover, mäta och väga mig.
Nu ska jag diska och antingen hälla i mig en kanna kaffe eller lägga mig och sova bort ångesten.

Kommentarer
Postat av: annasass

Jag tycker att du ska utbilda dig till det du VILL göra! Vill du bli florist så ska du BANNEMIG bli det! För jag vet att du kan och visst finns det många florister, men hur många av dem är det som går i konkurs? Inte många! Vill du något så KAN du göra det!

Jag tror på dig du underbaraunderbara kvinna!

<3

2012-04-21 @ 16:07:44
URL: http://annasass.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Jag håller med Anna! Utbilda dig till det du vill utbilda dig till! :) Och du kan ju utbilda dig fler gånger senare i livet också :) Simon har t.ex gått en Radio utbildning, och nu funderar han på att söka till sjuksköterska. Finns det annars ingen liten floristkurs som du kan gå samtidigt som du läser Eng B? :) Och komvux kostar väl inte? förutom studiematerial? :)

2012-04-21 @ 18:04:55
Postat av: Fredrik

PS ditt hår blev jättefint! ^^

2012-04-21 @ 18:05:39
Postat av: Fredrik

Kom på en till grej :D Du vill inte bli typ trädgårdsmästare eller nåt liknande då man också får hålla på med växter? ^^

2012-04-21 @ 18:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0