kl 15.49

Snart slutar Fredrik. Jag förstår inte hur en människa kan lukta så gott som han gör. Han har en parfym som luktar gott men han utan parfym luktar bäst.

Jag ska fråga om vi ska ta en promenad i det 13gradiga blåsvädret, sen kan vi äta kladdkaka och titta på film eller något. Jag kan till och med tänka mig att han kan titta på UFC medans vi äter kladdkaka.

Att sitta hemma hos någon annan som man ändå känner sig någerlunda hemma hos är ganska givande har jag kommit på. jag är inte tillräckligt hemma här för att städa, diska och plocka med saker men tillräckligt hemma för att ändå vara hos någon annnan( orkar inte förklara, ni fattar säkert)
Jag får tid till att tänka och läsa en bra Pappablogg^^ fastnat för den.

När jag är hos mormor och morfar blir jag otroligt kreativ. Men jag har ju aldrig de sakerna jag behöver där. jag får nöja mig med vanliga papper, turspennor eller kritor. Och jag får massa idéer om vad jag ska skriva. Men när jag kommer hem så är allt som bortblåst. Då ser man disken, man minns dammråttorna som lever bakom och under soffan och jag måste tänka på att hinna äta, byta om och packa till jag ska träna och samtidigt kolla nya jobbannonser och körtkortet. När jag flyttar till eget måste jag se till att bevara mig i mitt liv, om jag ska utrycka mig så. Just nu känns det inte som att jag bor hemma, jag bor hos min mamma och eftersom mamma låter mig bo hos henne så vill jag visa min tacksamhet och städa, diska och hänga tvätt så att jag inte blir en börda för henne. samma sak hos pappa och där gör jag inget av det jag gör hos mamma. Jag tror att jag har kommt in i flytta-hemmifrån-delen av mitt liv, det är dags nu. och det kommer ske så fort jag får jobb och jag hittar en lägenhet^^

Kommentarer
Postat av: annasass

Jag vill med hitta jobb och lägenhet, ska dock plugga vidare nästa år, så det får vänta tills dess. :>

2011-09-24 @ 01:57:52
URL: http://annasass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0