just nu

Just nu gillar jag ugglor.
Just nu älskar jag hösten.



Jag är lycklig över:

att jag är en av de människorna som älskar varje årstid när de kommer och att jag är duktig på att njuta va dem på bästa sätt.


Bästa sättet att njuta av en solig eller mulen höstdag är att ta en promend i skogen hos mormor och morfar, i den delen där lövträden finns.

Bästa sättet att njuta av en regnig höstdag är att baka bullar med mormor. Eller att sitta hemma i soffan och dricka varmchoklad.

Jag måste berätta att i natt var andra gången jag drömmde om en Grosse Schweizer Sennen. Det är något speciellt med denna hund. och innan jag kollade upp vilken hund det var jag hade drömmt om första gången så viste jag bara att det var en Sennen på grund av färgen. men jag viste bara att det fanns berner sennen, s jag kollade upp och hittade den. och även om det står att det inte är en nybörjar hund så är det denna ras som passar bäst in på min beskrivning av hur jag vill att hunden ska vara. Det finns många som valt en "svår" hund som första hund och lyckats jätte bra. Bara man har sunt förnuft och läser på om rasen så klarar man sig väldigt bra tror jag.



En golden är väl bästa förstahunden men jag vill inte ha en hund som är superglad i främlingar. En chowchow låter bra eftersom de är reserverade mot främlingar men de är också väldigt egensinniga och inte alltid lätta att lära. En isländskfårhund är reserverad mot främlingar och lätträrda, men de är ganska små och skälliga. Så denna stora hund är reserverad mot främlingar, de är lättlärda och trogen sin familj. Alla hundar är individer och man får ta hunden som den är och efter alla program jag tittat på om hur man ska göra med problemhundar så har det alltid visat sig att det är ägaren som har problem, alltid. och man får inte glömma att det är en hund man har att göra med och inte en människa i päls och man behöver stimulera och motionera. Tänker man på dessa saker så ordnar sig mkt av sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0