Bara jag

Jag sitter i mitt rum, i min säng, med min dator i mitt knä.
Det är väldigt mysigt. Mamma kom in förut och sa att jag bodde i ett växthus.


Jag drömmer lite för mycket och jag har lite för dåligt självförtroende. Jag har klarat mig bra ändå men det är så svårt ibland. Mina upplevelser har fått mig att sluta tro på något äkta. Det finns fortfarande ett litet hopp kvar men jag tror det mest är osäkerhet.

Jag vet inte hur bra jag skulle klara mig om jag spenderade hela mitt liv i verkligheten.

Det finns ingen genväg till riktig lycka. Resan är lång, full av hinder, faror och upplevelser. Det vet jag. Ändå så önskar jag att det fanns ett "bo" eller "pax" , som man hade när man lekte kull på rasterna, där man kunde vara lugn och inte passa sig för att bli tagen. Men mitt "bo" skulle vara en direkt väg till lycka, där man inte behövde kämpa och anstränga sig för allt lyckligt kom naturligt till en på just på den platsen.

Just nu känns jobb och förpliktelser långt borta.


Kommentarer
Postat av: annasass

Du ska se att allt inte kommer att rusa förbi, livet är rätt långt om man ser på det hela och du lär hinna verkligen leva ditt liv och också gå igenom det med fantasi.

<3

2011-11-20 @ 13:58:17
URL: http://annasass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0