totalt hundgalen

Jag är hundgalen, inte mycket hund sjuk utan totalt hundgalen, besatt näst intill. Jag läser och läser om allt, som jag kan hitta om hundar. Det är inte en rolig hobby, nu är det alvar.

Om jag fick för mamma och hade pengarna så skulle jag haft en labradorvalp för länge sen. Men nu har jag inga pengar. Jag måste ha ett jobb för att få pengarna men om jag jobbar så kan jag inte vara hemma hos valpen och jag tror inte Att man får ta med sig en busig valp till jobbet. Tänk om jag skulle få ta med en busig hundvalp till jobbet, då skulle det vara himmelriket. Men jag skulle behöva flytta hemifrån och då går det åt pengar och det behövs ett nogerlunda fast jobb för en hund är fasta utgifter som inte tar slut.

Jag måste ge upp den här hund drömmen. I alla fall ett bra tag. Jag borde fokusera på att hitta ett jobb, för nu kan jag inte bo hoss mamma gratis längre, det har vi inte råd med. det finns en liten liten stuga nära mormor och morfar som är tillsalu, jag kan inte tänka mig att den är så dyr. Där skulle det vara perfect att bo För att: nära till mormor och morfar, nära till mamma, ligger i skogen där luften är mycket renare så fredrik mår säkert bättre när han är där än inne i örebro, och eftersom jag kommer skaffa hund så kommer jag inte vara ensam på kvällarna och stugan ligger på ett annat hus tomt så människor är nära och skulle det vara så att jag skulle behöva vara bort en längre stund från hunden  så kanske mormor och morfar kan ta hand om den några timmar. Men Fredrik tycker att jag ska skaffa jobb och bo hemma och spara pengar. Fredrik har såklart rätt<3 Men den där stugan är mycket lockande.

Kommentarer
Postat av: annasass

Jag är med inne på skaffa ett jobb fasen, usch. Det har gått till en sådan överdrift... Vill bara få ett besked typ "Tyvär Fröken Gustafsson, men du är inte kvalificerad för detta arbete" eller ett possitivt ja svar med för den delen. Hatar att söka saker, man vet ju aldrig om man får dem eller inte.

2011-05-30 @ 11:49:04
URL: http://annasass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0