Lite mer om hundar

Jag ville bara blogga lite mer om hundar. Jag va faktiskt inne på chow-chow ett tag. Vilken härlig hund det är alltså<3
Men nu är jag tillbaka till Golden<3 Jag är ju faktiskt inte alls något van vid hundar och golden verkar som den självklara nybörjar hunden. Men bara för att det är en vanlig hundras så behöver den inte vara tråkig för alla hundar är individer, precis som människor och katter.

Jag har börjat lägga ihop saker som tex vad jag vill ha hunden till, hur mycket tid jag kommer kunna ägna åt enbart träning och stimulerande aktiviteter för hunden, Hur långt hunden orkar gå o.s.v

När jag drömmer om mitt "hundägarskap" så tänker jag att jag ska kunna ha med hunden till jobbet och då är en golden bra för den skrämmer inte kunderna ( om de inte råkar vara hundrädd). Valptiden har jag inte tänk så mkt på... Man kanske inte kan ha med en busig valp till jobbet. Jag har hört om valp-ledighet. Jag ska iaf gå på valpkurs och jag har hört om en kurs för nybörjar-hundägare, som jag är sugen på. Det kommer bli många turer upp till mormor och morfar och där kommer hunden kunna springa lös i deras trädgård. Det kommer bli långa promender, hellst 1 1/2 timme ( jag kommer nog ta med en vattenflaska ifall hunden blir törstig) och när hunden blir trött kan vi stanna och vila på en av bänkarna efter vägen. Att ha hunden med mig, nästintill konstant, är något som är viktigt för mig.

För att göra så att hunden känner sig viktig så kanske jag kan sy ett täcke med min framtida arbetsplats logga ( en blomsterbutik om jag får bestämma) för då har hunden en uppgift, kanske inte så stor men det är ju något iaf.

Jag ska leta efter snygg regnjack till ett bra pris så det blir roligare att gå ut i regnet även om jag är rätt så övertygad om att hunden hellre sitter med mig i soffan och myser än blir blöt i regnet. Fast det vet man ju aldrig, hunden kanske älskar att vara ute i regnet och då har jag en regnjacka  som iaf håller mig torr^^ Kan man ha regnkläder på hundar? eller är det bara löjligt?

ibland slår det mig att mitt liv kanske aldrig kommer passa att ha hund i, med jobb, familj och sånt. Jag blir ledsen av att tänka på det men det känns ändå som att jag kan acceptera det.

Men en hund ändå, Vilken lycka<3

Det finns mkt mer jag vill skriva om i ämnet hund men det är så mkt att det försvinner i skrivandets gång så det kommer säkert fler inlägg om mina hunddrömmar och tankar.

Till er som är hundägare. Ta vara på det den älsklingen ni har och var glad och stolt över den. Det är inte alla som är så lyckligt lottade att de kan ha en trofast och lojal vän.

Kommentarer
Postat av: Pia Holmlund

Hej Cecilia! Tack för raderna i min gästbok. Kul att du hittade till mig :) Hoppas verkligen du snart hittar ett jobb och att du kan skaffa hund. Oavsett om du skaffar en Golden eller en annan ras så rekomenderar jag dig att läsa på om rasen så mycket det bara går. Det gynnar både dig och din blivande hund. Stort lycka till !!! Mvh Pia

2011-06-19 @ 21:24:01
URL: http://www.norrgarden.org
Postat av: Pia Holmlund

Hej Cecilia! Tack för raderna i min gästbok. Kul att du hittade till mig :) Hoppas verkligen du hittar både jobb och hund snart. Oavsett vilken ras du sedan skaffar så se till att du läser på så mycket du bara kan om just din hundras. Det gynnar både dig och din hund fram över. Stort Lycka till!!! Mvh Pia

2011-06-19 @ 21:26:42
URL: http://www.norrgarden.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0